miércoles, 13 de abril de 2011

Haur hauen egunerokotasuna. / Rutina diaria de estos niños.

     Egunero umetxo hauek 9:00ak baino lehen egiten dute ilara patioan irakaslearen zain klaseak asteko asmoz. Ondoren klasera igotzen dira, amantalak jantzi eta klasera sartzeko.
     Eguna hasten da, nork etorri da eskolara? horretarako egun horretako MAKINISTA zerrenda pasatzen du, klasean ez dagoenaren izena esaterakoan besteek "Ez da etorri eskolara." esan behar dute, eta joan direnek "Etorri naiz eskolara." hau guztia egiteko korroan eserita egongo dira haurrak eta makinista arbelaren ondoan zutik. Ondoren, makinistak eguraldia begiratu behar du eta arbelean daukaten mural batean jarri egun horretan egiten duena, eguzkia, euria... Eta azkenekoa, eguna, zein egun da gaur? eta haurrak jarri beharko du gaurko eguna ASTELEHENA atzokoa IGANDEA eta biharkoa ASTEARTEA adibidez, eta eguna (zenbakia) jarri itsatsita eta egutegi batean borobildu, ondoren irakasleak arbelean idatziko du data osoa, adibidez, Apirilak 13, asteazkena.
     Hau guztiau bulkatu ondoren haurrek azalpenak edota ipuinak entzun beharko dituzte eta ondoren txokoetara. Txokoak 4 dira eta txoko librea lanak bukatzerakoan. Txoko bakoitzean lantzen da gauza bat: Etxe txokoa, Puzzle txokoa, Plastika txokoa, Hizkuntz txokoa eta txoko Librea. Txoko bakoitzean talde bat lan egiten du eta egunero talde hori aldatzen da txokoz. Taldeak beti berdinak dira eta nahasten diren momentuetan txoko libretan edota hasieran hitz egin dudan korro unetan.
Txokoak egiten dira egun osoan zehar ordutegian beste ikasgai batzuk ez dituztenean eta, noski, atsedenalditik kanpo.
Haur hauek dituzten beste ikasgaiak dira: Baloreak, Ingelesa, Musika, Informatika, Gimnasioa. Eta eguerdietan askok joaten dira Psikomotrizitate saioetara edota Street Dancera, eskolan ematen dira baina ez dira bertako irakasleak izaten saio hauek ematen dutenak.
     Klase honetako ia ume guztiak jantokian geratzen dira, hortaz, 13:30etan ateratzen dira klasetik, etxera doazenak amantalik gabe eta jantokira doazenak amantala eta adurretakoarekin (astelehenetan, asteko hurrengo egunetan jantokian jartzen dute). Ondoren 15:00tan bueltatzen dira klasera jan ondoren eta klasera txokoak egitera etabar. Klasean 16:30etan bukatzen dira eta umeek 16:15 aldera kentzen dituzte amantalak eta jakak jartzen dituzte etxera joateko .
      Astero astelehenetan haurrek ekartzen dituzte haien motxilak eta hauen barruan: gimnasiorako galtzerdiak, psikomotrizitaterako beste batzuk (behar dituztenak), edalontzia, amantala eta adurretakoa (behar dutenek). Ostiraletan gauza bera egin behar dute baina alderantziz, hau da, aurretik esandako hori guztia sartu behar dute motxilara etxera eramateko.
     Gero badauzkate beste gauza asko ikasita, adibidez, noiz hartu behar dituzten galtzerdiak gimnasiora joateko, noiz daukaten informatika, noiz jaten duten fruta (asteartero atsedenaldia baino lehen), etab.
     Gauza hauek guztiak haientzat errutinak dira eta badakitenez zer gertatuko den oso lasai eta eroso daude klasean, antzematen dutelako gertatuko dena.
--------------------------------------------------------------------------------------
 
    Todos los días estos niños antes de las 9:00 de la mañana esperan en la fila a la profesora con intención de empezar las clases.  A continuación suben a clase, se ponen las batas y entran en clase.
     Empieza el día, ¿Quién ha venido a la escuela? para ello el MAQUINISTA pasa la lista, y cuando mencione algún niño que no haya acudido los demás dirán "No ha venido a la escuela.", y los que sí han acudido al oír su nombre dirán " ¡He venido a clase!.", para esto los niños estarán sentados en corro y el maquinista de pies junto a la pizarra. Después, el maquinista mirara el tiempo que hace ese día para ponerlo en un mural que tienen en la pizarra, si hace sol un sol o lluvia, etc. Y por último, ¿Qué día es hoy? y el niño pondrá el día de la semana que es hoy LUNES el de ayer DOMINGO y el de mañana MARTES, por ejemplo, y el día (el número) primero pegado en el mural y luego redondeado en un calendario, después la profesora escribirá la fecha completa en la pizarra, por ejemplo, Miércoles, 13 de Abril.
     Después de terminar todo esto los niños tendrán que oir explicaciones o cuentos y después pasar a los  "txokos". En cada uno de estos "txokos" se trabaja una cosa diferente, los grupos siempre son los mismos pero todos los días van rotando. Cuando terminan sus trabajos en cada txoko los niños tienen la posibilidad de jugar libre y ahí es donde se pueden mezclar como quieran al igual que en los momentos de corro mencionados al principio.
Estos "txokos" se hacen durante todo el día siempre que no tengan otras asignaturas, y cómo no, fuera del recreo.
     Las otras asignaturas que tienen estos niños son: Valores, Inglés, Música, Informática, Gimnasio. Y por la mediodía muchos de los niños acuden a entrenamientos tanto de Psicomotricidad como de Street Dance, aunque se imparten en el mismo colegio no son los profesores de éste los que los imparten.
     Casi todos los niños de ésta clase se quedan a comer en el comedor, por ello a las 13:30 salen de clase, los que van a casa sin bata y los que se quedan al comedor con bata y babero (eso los lunes ya que los demás días estarán los baberos en el comedor). Después vuelven a clase a las 15:00 y se terminan las clases a las 16:30, por ello los niños sobre las 16:15 se empiezan a quitar las batas y a ponerse todos las chaquetas para irse a casa.
     Todos los lunes los niños llevan a clase sus mochilas y dentro de éstas: los calcetines para el gimnasio, otro par para psicomotricidad (los que los necesitan), el vaso, la bata y el babero (los que lo necesitan). Los viernes tienen que hacer lo mismo pero al revés, es decir, meter todo eso comentado antes a la mochila para llevarlo a casa.
     Además de todo esto tienen aprendidas otras muchas cosas, por ejemplo, cuando tienen que coger los calcetines para ir al gimnasio, cuando toca informática, cuando comen fruta (todos los martes antes del patio), etc.
     Todas estas cosas son rutinas para ellos y como ya saben lo que va a pasar en cada momento están muy tranquilos y cómodos en clase, porque pueden adivinar lo que va a pasar después.


 
 




No hay comentarios:

Publicar un comentario